Strategisk skärpa och operativ finess.

Vi känner våra kunder på riktigt. Ta del av case för en del av de många uppdrag där vi utmanat, skapat värde och maximerat tillväxt.

Hemköp app 2023 Case
Omniarch fick i inledningen av 2023 uppdraget av Hemköp att förbättra användarupplevelsen och funktionaliteten i deras mobilapplikation. Till caset
Omniarch CASE: Ellos / Zalando
Omniarchs specialister på marknadsplatser hjälpte Ellos att säkra lönsamhet i försäljning på Zalando.Till caset
Omniarch x MQ Marqet
Vårt uppdrag är att stärka den digitala närvaron och hjälpa MQ Marqet på sin digitala tillväxtresa. Detta genom att leda och ansvara för MQs digitala tillväxt med både operativt och strategiskt helhetsansvar för eCom-avdelningen.Till caset

Fler case

  • Nordiska Kompaniet

    Omniarchs ledde och utvecklade delar av organisationen för NK.se samt projektledde omställningen till att arbeta målinriktat och konverteringsoptimerande med den digitala marknadsföringen. Vidare ansvar för fortlöpande optimering av kundupplevelse, verktyg, rapporter och processer.

  • Cervera

    Omniarch var drivande i Cerveras digitala utveckling och tillväxt, med fokus på digital marknadsföring, digital affärsutveckling och projektledning.

  • Sandqvist

    Uppdraget var initialt tudelat med en Digital Assessment som fokuserade på att hitta potentiella tillväxtområden för e-handelsaffären samt ett interimsuppdrag som e-commerce manager. Numera driver vi vidare ett antal tillväxtprojekt som bland annat omfattar sajt, CRM och marknadsplatser.

  • The Tea Centre of Stockholm

    Vår teamleverans innebar att leda och planera utveckling onsite och de digitala plattformarna. Uppskalning och utveckling, kravställning och effektivisering, varumärkesprofilering och grafisk utveckling.

  • Understatement Underwear

    Omniarch-teamet stöttade i arbetet med att skapa en bättre förståelse för kundens digitala köpresa - en oberoende genomlysning av kundupplevelse, sortiment, leverans och kundservice.

  • Office Depot

    Vi gjorde en genomlysning av den digitala kundresan från sökresultat och annonser, till sajt, sortiment, kampanjer, leverans och kundservice.

  • Suitopia

    Omniarch stöttade inom affärsutveckling, analys, projektledning och kravställning. Uppdraget innefattade även stakeholder-workshops med idégenerering, prioritering och planering av road map.

  • Petites Mains

    Omniarch arbete innefattade allt ifrån övergripande affärsutveckling till rent operativa insatser i det dagliga arbetet med marknadsföring och utvärdering. Uppdraget fokuserade bl.a. på utveckling av ny e-handelsplattform.

  • Stiga Sports

    Vi verkade i rollerna E-handelsstrateg, CRO-specialist och UX-specialist för en genomlysning av kundresa och marknadsdata i en “utifrån-in-analys”, med syfte att identifiera minst fem förbättringsområden som potential att snabbt implementeras på sajt och i marknadsföring. Uppdraget omfattade testköp samt skrivbordsanalys av trafik och marknadsföringsdata, samt presentation och diskussion i workshopformat.

  • Röhnisch

    Vi har, i nära samarbete med E-commerce och Marketing Director och övriga i marknadsteamet, tagit både strategiska och operativa beslut hur vi ska kunna driva försäljning samt utveckling onsite vidare utifrån uppsatta KPI:er. Samt vidare övergripande ansvar för rapportering, analys av site, prioritering av backlog samt nya utvecklingspunkter, förberedelse och start av A/B tester samt att vidareutveckla en datadriven approach.

  • SmartaSaker

    Vi kom in hos SmartaSaker som digital affärsutvecklare och e-commerce manager. Vi stöttade inom strategi för online marketing, kravställning och förbättrade kundupplevelse på sajt.

  • Holdit

    Omniarch har tillsammans med Holdits team arbetat med vad en tidigare Digital Assessment påvisade vara områden för optimering samt affärsmöjligheter. I uppdraget ingick att i rollen som strategiskt bollblank bidra med rådgivning och best-practice för implementation av Omniarchs DA.

  • Keesing

    Uppdraget var initialt tudelat med ett stort fokus på UX-design och lansering av nya Tankesport.se samt ett interimsuppdrag som e-commerce manager. Numer driver vi vidare ett antal tillväxtprojekt som bland annat omfattar sajt, marknadsföring, B2B och CRM.

  • Cellbes

    Omniarch har på många områden verkat för att förvandla Cellbes från ett postorderföretag till ett renodlat e-handelsbolag. Vi har tillsammans med Cellbes nya kommersiella enhet skapat tydligare roller inom organisationen och upprättat nya arbetsprocesser för att förtydliga och effektivisera samarbeten såväl internt som externt.

  • BabyWorld

    Att tillsammans med Babyworlds ledning utveckla affären och samtidigt säkerställa leverans av ny plattform för e-handeln.

  • StudioNord

    Vårt uppdrag omfattande från ax till limpa inom StudioNords e-handel, där vi aktivt utvecklade såväl trafikanskaffningen (upphandlat ny byrå och kravställning) till att optimering av köpflöden på egen sajt.

  • Hudoteket

    Omniarch bistod Hudoteket i arbete med ledning, kravställning och utveckling av de digitala marknadsföringsinsatserna samt KPI-styrning och måloptimering inom webbanalys.

  • MEDS

    Vi har i en såväl rådgivande som operativ roll – i nära samarbete med CEO och marknadschef – upprättat ett performance marketing program (Paid search, Affiliate och Social) som idag står för en betydande del av omsättningen hos MEDS. Genom att vi har optimerat cost per order, har MEDS lyckats uppnå en kostnadseffektiv och skalbar trafikanskaffning.

  • Casall Sport

    Omniarch stöttade Casall inom en rad områden som syftade till att sätta grunden för nästa generation av deras e-handel. Uppdraget innefattade bl.a. strategisk e-handelsutveckling utifrån ett kommersiellt och infrastrukturellt perspektiv.

  • Mini Rodini

    På en allt mer konkurrensutsatt och digitaliserad marknad behövde Mini Rodini hitta sätt att snabbt vitalisera och skala upp sin e-handel. Vi har över en period på två år varit med och drivit en total förvandling av e-handeln. Från att ha varit en marginell försäljningskanal till den snabbast växande och mest lönsamma affärsdelen. Resultatet omfattar mer än en fördubbling av omsättning och lönsamhet.

  • Happy Homes

    Vi har i både en operativ och strategisk roll varit drivande i Happy Homes digitala utveckling och tillväxt. Vårt arbete innefattade från start en förstudie kring Happy Homes nuvarande position digitalt, inkluderat deras plattform, digital marknadsföring och logistik / varuplanering.

  • Dedicated

    Strategisk skärpa och operativ finess när Omniarch stöttade Dedicated.

  • Bonnier Magazines & Brands

    Strategisk rådgivning stöttade Bonnier Magazines & Brands på deras digitala resa.

  • Bonnier News

    Omniarch ansvarade för att upphandla, kravställa och genomföra etableringen av e-handeln. I uppdraget ingick också att sätta en go-to-market-strategi och i tajt samarbete med organisationen utveckla potentiella synergier i andra portföljbolag.

  • Life

    Omniarch på plats som interim E-commerce Manager med kommersiellt ansvar för Life´s e-handel i Sverige.

  • Newport

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!

Tala med Omniarch - tillväxtbyrå för E-handel