Vårt uppdrag

Bonnier News var i behov av att förstärka sin digitala e-handelsnärvaro och utöka sin portfölj med e-handelsbolag genom att etablera en ny e-handel.

Omniarch valdes som partner och flera resurser tillsattes, däribland affärsområdeschef samt digital marketing manager & Business developer. Omniarch ansvarade för att upphandla, kravställa och genomföra etableringen av e-handeln. I uppdraget ingick också att sätta en go to market strategi och i tajt samarbete med organisationen inom Bonnier både ta del av och utveckla potentiella synergier i andra portföljbolag.

Framgångs
faktorer

Kravställning

Knivskarp kravställning vid upphandling av plattformar och coachning av utvecklare ledde till att både lansering och budget skedde enligt plan.

Best practice

Genom lång erfarenhet och +100 talet upphandlingar av olika e-handelsbutiker kunde Omniarch både snabbt och effektivt lokalisera, upphandla och landsätta e-handeln i rekordfart.

Data driven

Genom snabbt anpassa ett datadrivet mind-set skapade man förutsättningar till skalbarhet i marknadsmixen, datan feedade också såväl in till övrig organisation och styrde såväl inköp till kanalval.

bonnier-news-omniarch

Jag hade förmånen att få arbeta med Omniarch när vi på Bonnier Magazines & Brands behövde se över vår e-handel och där det var oklart vilken väg vi borde välja framåt. Det var många delar som inte fungerade optimalt och vi behövde hjälp med såväl analys som strategi och actionplan. Omniarch visade sig vara strategiskt sylvass med beundransvärt djupa insikter i vilka detaljer som får en e-handel att lyfta i allt från teknisk set up till hur man organiserar sig och optimerar marknadsföringen och ROI. Därtill är Omniarch på riktigt lösningsorienterad, snabb och alltid med en positiv och peppande inställning – något jag värderar högt i förändringsprocesser.

– Andreas Quensel,
Bonnier news

Träffa
oss!